هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5 + معرفی بازی
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۱۴۴
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روایت تاریخچه سری Devil May Cry نخستین موضوعی است که گیمرها در آغاز بازی Devil May Cry 5 با آن برخورد میکنند و داستان آن بگونهای است که گویی داستان Devil May Cry 5 سالها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. طرفداران سری محبوب Devil May Cry سالها بود که انتظار ساخت نسخهای جدید که ارتباط مستقیمی با داستان اصلی داشته باشد را میکشیدند و این انتظار تنها مختص آنها نبود و به طور کلی افرادی که به سبک HnS علاقه دارند، مدتهاست که از داشتن عنوانی برجسته در این سبک محرومند و در سالهای اخیر، به ندرت شاهد عرضه یک اثر با کیفیت در این سبک بودیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نخستین نکتهای که پس از ورود اولیه به محیط بازی خودنمایی میکند، گزینه روایت تاریخچه سری Devil May Cry است. این موضوع از دو جهت بسیار قابلتوجه است؛ در وهله اول کپکام با تعبیه این بخش سعی بر ارایه تجربهای جذاب Devil May Cry 5 برای تمامی گیمرها چه آن دستهای که موفق به تجربه نسخههای پیشین نشدهاند، دارد تا پیش از ورود به بازی با شخصیتها و گذشته هر یک آشنا شوند.
اما نکته قابل تامل دیگر که با دیدن این بخش به ذهن خطور میکند، داستان کاملا وابسته Devil May Cry 5 به نسخههای پیشین خود است تا کپکام بدین ترتیب یادآوری مختصری از اتفاقات رخداده پیشین این بازی ارایه دهد و به محض ورود به بازی، سناریو دوم قوت میگیرد و درکنار حضور شخصیتهای قدیمی، سرنخهای زیادی از اتفاقات گذشته مشاهده میشود.
داستان بازی Devil May Cry 5نویسندههای Devil May Cry 5 در حدی استادانه سناریوی بازی را نوشتهاند که در نیمه ابتدایی آن هزاران سؤال در ذهن گیمرها ایجاد خواهد شد و در بخش پایانی، نه تنها به تمامی این سوالات پاسخ داده میشود، بلکه تمام نکات مبهم موجود از نسخههای پیشین بازی نیز جواب خود را دریافت میکنند. این موضوع بهحدی خوب و کامل انجام میگیرد که گویی داستان Devil May Cry 5 سالها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. اما جدا از کیفیت و روند داستان Devil May Cry 5، موردی که این بازی را در این بخش ممتاز میکند، روایت فوقالعاده داستان است.
درست در نقطه ای که اکنون روایت بهصورت غیرخطی و درکنار فلشبکهای متعدد انجام میشود. روایت جداگانه داستان از نگاه شخصیتهای مختلف باعث میشود تا هیچگاه از روند پیشرفت بازی خسته نشوید و همواره با شوق و علاقه زیاد نظارهگر اتفاقات در حال رخ دادن باشید. ایتسونو با این ترفند پیچ و خمهای داستانی رو تا جای ممکن افزایش داده تا در بخشهای پایانی بازی و حین مواجهه با پاسخ نکات مبهم موجود، هیجان فوقالعادهای به گیمرهای تزریق شود که یا کاملا مات و مبهوت به نمایشگر خیره خواهند ماند، یا از شدت هیجان از جای خود بلند شده و فریاد خواهند زد.
در ابتدا بازی را با نیرو آغاز میکنیم و سبک کلی مبارزات او همان چیزی است که در نسخه قبل دیده بودیم. هر چند با تغییرات مناسبی که در تواناییهایش ایجاد شده و پس از کمی پیشروی و ارتقا مهارتها، سیستم مبارزه نیرو فرم کلی خود را یافته و با یکی از هیجانانگیزترین سیستم مبارزات در میان عناوین HnS روبرو خواهید شد. «نیرو» شخصیت جدید داستان است که توانایی خاصی در خلق دستهای مکانیکی دارد که این دستها، دلیل عمده لذت بردن از مبارزه با نیرو است. چندین نمونه مختلف از این دستهای مکانیکی را در ابتدا به همراه خواهید داشت و به مرور نیز نیکو تعداد بیشتر و متنوعتری از آنها را برای شما خواهد ساخت.
تفاوت بین قابلیتهای دستهای مکانیکی بسیار زیاد است، یکی از آنها به دشمنان شوک الکتریکی وارد کرده و دیگری با ضربات شلاق به جان آنها میافتد. یا اینکه به کمک یکی از دستها، موشکی شلیک شده که میتوانید بر روی آن سوار شده و به سمت دشمنان حمله کنید. ترکیب قابلیتهای دست مکانیکی با کمبوهای متنوعی که نیرو انجام میدهد و نیز امکان کشیدن دشمنان به سمت خود، مبارزات را به امری جذاب و هیجانانگیز تبدیل میکند. جهت بالانس شدن سیستم مبارزات نیرو، محدویتهایی برای استفاده از دست مکانیکی در نظر گرفته شده و در صورت بلاک کردن ضربه شما و یا استفاده از قدرت ویژه، دست از بین رفته و باید با جستجو در محیط، به دنبال جایگزین آن بگردید.
دانته نیز که این بار از همیشه جوانتر بود، مانند همیشه شخصیتی بسیار خوش تیپ و جذاب است و یک پروتاگونیست فوق العاده قدرتمند و با ابهت و البته یکی از محبوبترینها در دنیای بازیهای رایانهای محسوب میشود. بعد از این نسخه نوبت به بازی چهارم رسید که در نسل هفتم برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانههای شخصی عرضه گردید و برای اولین بار ما را با شخصیت Nero آشنا کرد و بازی بسیار خوبی هم بود.
سپس کپکام به سراغ یک تغییر اساسی در سری رفت و بازی ریبوت این سری با نام DMC: Devil May Cry را به استودیو نینجا تئوری واگذار کرد و آنها هم یک بازی بی نظیر و معرکه ساختند که یکی از برترین هک اند اسلشها تا به امروز است و البته به خاطر تغییرات ظاهری دانته برخی با آن مخالف بودند، اما هرگز کسی نمیتواند کتمان کند که این بازی که به صورت بین نسلی برای نسل هفتم و هشتم عرضه شد یک هک اند اسلش بی نظیر و قدرتمند است.
هیدئاکی ایتسونو به نحوی تکههای پازل را در Devil May Cry 5 بههم چسبانده است که حین بازی مدام با خود خواهید گفت، این دقیقا همان چیزی است که بیش از ۱۱ سال منتظر آن بودیم. مبارزات فوقالعاده، تنوع عالی دشمنها، باسفایتهای متعدد، موسیقی جذاب و صدالبته داستانی بینظیر که باعث میشود میخکوب پای بازی بنشینید و از تک تک لحظات آن لذت ببرید.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بازی devil may cry ۵ معرفی بازی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ترزیچ: امروز بردیم چرا اخراجم میکنید!
به گزارش "ورزش سه"، ادین ترزیچ بعد از فصل نه چندان خوب تیمش در بوندسلیگا با انتقادهای زیادی مواجه شده بود. ولی او در چند روز گذشته ورق را کاملا برگرداند و ابتدا پیاسجی را در نیمهنهایی لیگ قهرمانان شکست داد و امروز هم آگزبورگ را 5-1 در هم کوبید تا با بالاترین روحیه ممکن منتظر دیدار برگشت با پاری سن ژرمن باشد.
به همین دلیل بود که ترزیچ در مصاحبه بعد از بازی کاملا خوشحال و سرحال بود و مصاحبه را با شوخی با خبرنگاران سپری کرد.
پیروزی بزرگ مقابل آگزبورگ با چند بازیکن ذخیره؟
همه کسانی که امروز در زمین بودند، چه آنها که همیشه در ترکیب هستند و چه آنهایی که ذخیره هستند نشان دادند که تک تک این بازیکنها چقدر برای دورتموند اهمیت دارند.
یک پیروزی درخشان بلافاصله بعد از خداحافظی مارکو رویس؟
چی از این بهتر؟ امیدوارم یک ماه باقیمانده هم به خاطر خداحافظی مارکو رویس اینقدر عالی باشیم. مگر بد است که یک ماه کامل جشن رویس داشته باشیم؟ امیدوارم در چهار بازی آینده هم به خاطر مارکو عالی باشیم. مثل امروز.
حضور ستارههای جوان در بازی امروز؟
امروز کیهیل ویتین را دیدید. این یعنی ما در حال تاریخسازی هستیم. بازیکنی که تازه از تیم جوانان ما آمده و امروز در این بازی مهم بازی کرد. او فوقالعاده است و آینده درخشانی دارد.
سوال دوباره درباره مارکو رویس
مارکو در اینجا یک اسطوره زنده است. بیش از بیست سال است که در این باشگاه حضور دارد و 12 سال فوتبالیست حرفهای دورتموند بوده. مارکو کاپیتان ما بود. او زاده دورتموند است و هیچکس به اندازه او شایستگی این را ندارد که یک تنه جلوی دیوار زرد بایستد و تشویق بشود.
قبل از اینکه بروی، درباره فولکروگ بپرسم؟
آقایان ما امروز بردیم، چرا دارید اخراجم میکنید؟ (خنده)
نه، منظورم این بود که آخرین سوال...
فعلا تا ژوئن خیلی مانده.